2019. jan 17.

Apa, kezdődik!

írta: SCS.
Apa, kezdődik!

konnichiwaa.jpgAz elején kezdem: egy verőfényes márciusi napon...
Na jó, ennyire azért ne menjünk vissza az időben :) Kezdeném azzal, hogy élek-halok a japán kultúráért, s noha az otthonom Magyarország (amit szintén nagyon szeretek, de ennek kifejtése nem ide tartozik), a lelkem mélyén szerintem japánnak születtem :)

Sokat gondolkodtam a bejegyzésem megírása előtt/alatt, hogy miként ne legyek túlontúl csapongó, de azt hiszem ez nehezen fog menni. A téma ugyanis annyira kedves a szívemnek és olyan mélyen vert gyökeret a lelkemben, hogy néha magam sem tudom biztosan megmondani, hogyan is "alakult ki ez az egész". 

Annyi biztos, hogy kisgyermek koromig nyúlik vissza; valahova az alsótagozatos általános iskolai évek környékére. Ekkor jöttek be kis hazánkba a Dragon Ball, illetve a Sailor Moon animesorozatok, amik valamit elindítottak bennem. Soha egy amerikai/angol/stb., de még csak hazai gyártású "mese" sem volt rám akkora hatással, mint az említett kettő. Csillogó szemekkel ragaszkodtam az animék megtekintéséhez, minden  adandó alkalommal ott kuporogram a TV előtt - természetesen a földön-törökülésben, hogy minél közelebbről tudjam szemlélni a történéseket-.

A "passzív megfigyelést" a rajzolás és a gyermeki szerepjáték követte, majd jött az Animax szerelem, illetve mindenféle tartalom, amit annak idején csak magyar televízió a műsorára tűzött. Ahogy telt az idő és egyre mélyült a "megszállottságom", úgy szippantott be az internet adta temérdek anime megtekintési lehetőség. Ezzel párhuzamosan egyre inkább beleszerettem a japán világba (iszonyú sok szempontból, erre majd alkalomadtán biztosan ki fogok térni), s olvastam mindenfélét: könyveket, cikkeket, japánnal s annak kultúrájával foglalkozó blogokat; mind külföldi, mind magyar szerzők tollából.
A Youtube előtérbe kerülése után pedig a vlogok, videós beszámolók/ajánlók is elvarázsoltak, s teszik ezt velem a mai napig :) Valahogy mindezekkel egyidőben, a tiniéveimtől datálva kezdtem el érdeklődni a koreai és japán szépségápolás iránt, nagyjából változó intenzitással. Kisebb-nagyobb hullámvölgyek, majd fellendülések után, azt hiszem, nagyjából 1,5 éve vagyok nem csak amolyan csendes szemlélője/ bátortalan kísérletezője és információ gyűjtője, de egyenesen rajongója a K-beauty/ J-beauty varázsának.

Mivel a fenti témák szó szerint az életem részei; hovatovább a legnagyobb hobbijaim/ a legkedvesebb kikapcsolódási forrásaim, így úgy gondoltam, elkezdem ezt a blogot, mind magamnak, mind azok részére, akiket mindez szintúgy érdekel.

Ha felpezsdít a színes Japán kultúra, ha lelkesedsz a koreai-és japán smink-illetve szépségápolási termékekért, ha rajongsz az animékért, akkor nem tudok mást javasolni: tarts velem! :)

 
Szeretettel,
Csilla

Szólj hozzá

japán köszöntő konnichiwa